پس از انتخاب کلید عضویت در انتهای صفحه جدیدی که باز خواهد شد، اطلاعات خود را تکمیل و عضویت خود را تایید نمایید
درباره وب سايت
مرجع آموزش زمین شناسی، سنجش از دور، معدن و عمران
جامع ترین و معتبرترین آموزش برای نرم افزار های زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئومکانیک (مکانیک سنگ و ژئوتکنیک)، عمران (خاک و پی)
............................................
رزومه مدرسان:دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رشته های مهندسی معدن و عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) تهران
جهت آموزش حضوری و غیر حضوری (آنلاین و تهیه فیلم آموزشی) نرم افزار ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید............................................
09157330367-09381295869 اسمعیلی-مدیریت وبسایت........ ................................................ در صورتی که موفق نشدید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید از طربق ایمیل زیر نیز می توانید در خواست خودتان را مطرح نمایید.......................................
raminesmaeili68@gmail.com
...................این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد. همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
استراتژي تهويه به هنگام حريق در تونل ها (مطالعه موردي: تونل گندمكار)
هدف اصلي از سيستم هاي تهويه در تونل هاي جاده اي، مترو و معادن تامين هواي تازه براي مصارف معمول و از بين بردن آلودگي است. آتش سوزي ضمن اينكه بر جريان تهويه تاثير مي گذارد از رسيدن هوا به بعضي از قسمت هاي تونل جلوگيري مي كند در زمان آتش سوزي دمش هوا به تونل ها در دو مرحله صورت مي گيرد: مرحله اول تخليه هواي آلوده جهت ايجاد يك فضاي خالي از دود در نزديك كف تونل براي خروج مردم و ماشين ها و مرحله دوم اطفاء حريق است كه در آن دود و حرارت ناشي از آتش به سرعت به خارج از تونل هدايت مي شود. در مرحله اول لازم است هواي تازه با سرعتي آرام موسوم به سرعت بحراني به تونل دميده شود تا موجب اغتشاش دود و توسعه آتش سوزي نشود و در مرحله دوم جريان هوا نيازمند يك سرعت حداكثري است تا هم به سوختن سريعتر مواد سوختي پخش شده در فضاي تونل كمك كند و هم جريان را يكطرفه نمايد. در اين مقاله بر اساس روش پيارك و ساير روش هاي موجود محاسبات مربوط به سرعت بحراني و سرعت حداكثري در هر دو باند تونل گندمكار، واقع در آزادراه خرم آباد- پل زال آورده شده است. طبق اين محاسبات سرعت بحراني در باند راست 2/95 و در باند چپ 3/3 متر بر ثانيه و حداكثر سرعت مجاز در باند راست و چپ به ترتيب 7/2 و 7 متر بر ثانيه برآورد شده است كه همگي از استانداردهاي بين المللي تبعيت مي كنند.
كلمات كليدي:
تونل گندمكار، آتش سوزي، سرعت بحراني، روش پيارك، آزاد راه خرم آباد -پل زال
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.