<>

صفحه قبل 1 ... 6086 6087 6088 صفحه بعد

نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

روش آنالیز سریع پایداری گود در محل، مقایسه و صحت سنجی با شبیه سازی نرم افزاری

با توجه به اهميت گود برداری و گسترش عمليات خاكبرداری در شهرها و تاثير پذیری شرایط گود از ملاحظات ژئوتکنيکي و نظر به آنکه در گودبرداری های غير اصولي عدم لحاظ نمودن رفتار اندركنش خاک و سازه منجر به بروز رخدادهای ناگوار مي گردد ، در این تحقيق اقدام به بررسي پایداری این سازه های خاكي شده است . در این راستاكه گاها با توجه به نبود الگویي مناسب به منظور قضاوت مهندسي در خصوص پایداری گودها و تشخيص آن دسته از گودهایي كه نياز به سيستمهای نگهدارنده دارند ، این مقاله ارائه گردیده است . در این مطالعه مي توان با استفاده از 4 پارامتر كليدی مقدار سربار ، ارتفاع گود ، نوع خاک و حضور آب و با استفاده از جداول كاربردی ارائه شده ميزان ریسک و خطر پذیری گود بروش تحليل سریع و با استفاده از جمع تجمعي مقادیر حاصل از این پارامترها سنجيده مي گردد . از طرفي اطلاعات موجود در جداول توسط نرم افزار plaxis شبيه سازی شده و توسط روش آناليز رانکين بررسي و نتایج روش سریع در محل مقایسه و صحت سنجي گردیده است . در جداول حاضر از آنجایي كه وجود پارامترهایي با خطر جانبي مانند درزه ، شکاف ، حفره ، قنات و سایر موارد مشابه بصورت جداگانه پيش بيني نشده است ، در نهایت در صورت وجود چنين مواردی مي توان مطابق الگوهای پيشنهادی ميزان وسعت خطر بدست آمده را افزایش داد . همچنين در صورت حضور بارهای دیناميکي و لرزه ای در محل به نسبت شدت آنها درصد ریسک تا دو برابر حالت استاتيکي و بدون حضور بارهای لرزه ای مي تواند افزایش یابد .

کلمات کلیدی :

آنالیز سریع ، گودبرداری ، آنالیز رانکین ، میزان ریسک ، نرم افزار plaxis

نویسندگان :

بهنام اسدی (کارشناسی ارشد ژئوتکنیک، مدرس دانشگاه آزاد همدان)

بهروز حلیمی (دانشجوی دکتری ژئوتکنیک، مدرس دانشگاه فنی و حرفه ای همدان)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , آنالیز سریع , گودبرداری , آنالیز رانکین , میزان ریسک , نرم افزار plaxis ,
:: بازدید از این مطلب : 3297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

مدلسازی عددی رفتار خاک های غیر اشباع در حالت های مکش ثابت و متغیّر

در این پژوهش مدل رفتاری BBM كه بر اساس اصول مکانيک خاک حالت بحراني توسعه یافته است، به نرم افزار كاربردی FLAC اضافه شده است. این مدل قابليت شبيه سازی رفتار های پيچيده خاک های غير اشباع در حالتهای مختلف بارگذاری نيرویي و بارگذاری محيطي (تغييرات مکش در خاک) را دارا مي باشد. در پژوهش حاضر، بعد از اضافه كردن كد تهيه شده به نرم افزار، كد تهيه شده با حل چند مثال كاربردی صحت سنجي شده و جواب های مدل با نتایج آزمایشگاهي موجود مقایسه شده است. از نتيجه كار تحقيقاتي حاضر ميتوان در آناليز و طراحي سازه های مختلف ژئوتکنيکي كه در حالت غير اشباع قرار دارند استفاده كرد.

کلمات کلیدی:

خاک غیر اشباع، مدل BBM ، نرم افزار FLAC

نویسندگان :

حجت محمدی (دانشجوی کارشناسی ارشد ژئوتکنیک دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف)

علی پاک (استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , خاک غیر اشباع , مدل BBM , نرم افزار FLAC ,
:: بازدید از این مطلب : 3421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

بررسی پایداری سطوح شیبدار با استفاده از روش ریزلرزه نگاری و انتشارآوایی

پایداری پلکانهای سنگي و خاكي همواره یکي از مسائل مهم ژئوتکنيکي و مهندسي شيب بوده، و شناسایي بموقع مناطق محتمل شکست و ریزش ميتواند عامل بسيار موثری در جلوگيری و كاهش خسارات مالي و جاني گردد. به همين منظور روشهای متنوعي برای رفتارنگاری و اطمينان از پایداری شيب توسعه و بسط داده شده است. هركدام از این روشها دارای مکانيزم، مزایا و معایب خاصي برای رفتارنگاری ميباشند. در این مقاله با برشماری روشهای مختلف رفتارنگاری به تشریح روش ریزلرزه نگاری و انتشارآوایي به عنوان یک روش جدید و كاربردی برای رفتارنگاری شيب پرداخته ميشود.با بررسي جوانب روشهای مختلف نشان داده شد كه روش ریزلرزهنگاری و انتشارآوایي یک روش بسيار مناسب برای تعيين مناطق ناپایدار و سطوح شکست در پلکانها بوده و توانایي مناسبي در پيشبيني و اعلام هشدارهای بموقع در هنگام شکست سطوح شيبدار را دارا ميباشد.

کلمات کلیدی:

سطوح شیبدار، رفتارنگاری، ریزلرزه نگاری و انتشارآوایی

نویسندگان :

محمد حسین عرب نژاد (دانشجویکارشناسی ارشد مهندسی معدن، مکانیک سنگ، دانشگاه تربیت مدرس)

مرتضی احمدی (عضو هیئت علمی بخش مهندسی معدن، مکانیک سنگ، دانشگاه تربیت مدرس)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , سطوح شیبدار , رفتارنگاری , ریزلرزه نگاری و انتشارآوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 2764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

ارزیابی مدول الاستیسیته دینامیکی و استاتیکی آهک های سروک در ساختگاه سد بختیاری

امروزه استفاده از روشهای دیناميکي برای برآورد دقيق و سریع ثابتهای الاستيک در مهندسي سنگ كاملا پذیرفته شده است و از آنجایي كه این آزمایشها غيرمخرب هستند مورد استقبال زیاد قرارگرفتهاند. سد بختياری یک سد بتني دو قوسي است كه عمده ساختگاه آن روی واحدهای آهکي سازند سروک قرار گرفته است. برای بدست آوردن مدولهای تغييرشکلپذیری واحدهای سازند سروک در ساختگاه سد بختياری هم آزمایشهای آزمایشگاهي و هم آزمایش امواج التراسونيک انجام شده است. در این تحقيق دادههای بدست آمده از هر دو روش مورد ارزیابي قرارگرفته است كه نشان دهنده بيشتر بودن مدول الاستيسيته دیناميکي ميباشد كه به دليل كرنش كم آن است. در این مقاله برای بدست آوردن
مدول استاتيکي از مدول دیناميکي برای آهکهای سروک در سد بختياری رابطهای ارائه شده است كه این رابطه تخمين بسيار نزدیکي از مدول الاستسيته را ميدهد.

کلمات کلیدی:

مدول الاستیسیته استاتیکی و دینامیکی، آزمایش التراسونیک، سد بختیاری

نویسندگان :

ساسان محمدی (دانشجوی کارشناسی ارشد زمینشناسی مهندسی دانشگاه تربیت مدرس)

ماشااله خامهچیان (دانشیار گروه زمین شناسی مهندسی دانشگاه تربیت مدرس)

مرتضی رحیمی دیزجی (دانشجوی دکتری مکانیک سنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , مدول الاستیسیته استاتیکی و دینامیکی , آزمایش التراسونیک , سد بختیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 3396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

بهینه سازی آرایش گروه شمع و رادیه از دیدگاه ظرفیت باربری با استفاده از الگوریتم ژنتیک

در چند دهه اخير تمایل به استفاده از پيهای رادیه به همراه پيهای عميق در زیر سازه های مهمي همچون تجهيزات نيروگاهي، مجتمعه ای پتروشيمي، سازه های دریایي، پلها و سازه های بلند با توجه به نيروی قابل توجه سازه فوقاني و یا ضعف مکانيکي خاک افزایش یافته است. با توجه به پيچيدگياندركنش شمع، رادیه و خاک وهمچنين گستردگي زیاد پارامترهای طراحي در این نوع پيها، انتخاب بهينه برخي از این پارامترها به منظورتامين شرایط پایداری سازه و همچنين از لحاظ اقتصادی حایز اهميت است كه با استفاده از روشهای بهينه یابي ميتوان به این مهم دست پيدا نمود. بهينه یابي با استفاده از روش الگوریتم ژنتيک علاوه بر تامين كليه شرایط فني و اجرایي، ميتواند به كاهش قابل توجهي در هزینه های اجرایي منجر گردد. در تحقيق حاضر به بهينه سازی گروه شمع و رادیه از دیدگاه ظرفيت باربری، به صورت دو هدفه پرداخته شده است. جهت مدلسازی عددی گروه شمع و رادیه از نرم افزار MATLAB استفاده گردیده و بدین منظور مجموعه ای از گروه شمع برای شرایط معين تعریف و آرایش آنها در زیر رادیه برای افزایش ظرفيت باربری سيستم بررسي و بهينه سازی گردیده است. 

کلمات کلیدی:

گروه شمع و رادیه، الگوریتم ژنتیک، ظرفیت باربری، بهینه سازی

نویسندگان :

توحید اخلاقی (دانشیار مهندسی ژئوتکنیک، دانشکدهی فنی و مهندسی عمران، دانشگاه تبریز)

سید صدرالدین دری (کارشناسارشد خاک و پی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی)

محمد مردشجاعی نوبری (دانشجوی کارشناسیارشد خاک و پی، پردیس بینالمللی ارس، دانشگاه تبریز)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , گروه شمع و رادیه , الگوریتم ژنتیک , ظرفیت باربری , بهینه سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 2983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

بررسی خاک های مسئله دار استان گیلان تحلیل و پهنه بندی خاک های روانگرا در مسیر متروی رشت

مرکز استان گیلان پذیرای جمعیت زیادی در زمان فعالیت های روزانه در بخش های اداری، بازرگانی، گردشگری و صنعتی است. بدین سبب شهرداری رشت درصدد احداث مترو جهت توسعه ی زیربنایی حمل ونقل شهری و تأمین نیازهای آیندهی شهر رشت است. از طرف دیگر در شرایط ویژه ی زمینشناسی استان گیلان که دارای سوابق زلزله های شدید نیز بوده، طراحی و اجرای چنین طرح بزرگی نیازمند بررسی همه جانبه مخاطرات زمینشناختی و ژئوتکنیکی ازجمله خاکهای مسئله دار نظیر خاکهایی با پتانسیل روانگرایی است. بنابراین در این پژوهش سعی میگردد که به بررسی مخاطرات احتمالی خاکهای مسئلهدار در مسیر متروی در دست احداث رشت پرداخته شود. مسئلهی اصلی تهیه نقشه های پهنه بندی برای خاکهای مسئله دار با تأکید بر خاکهای روانگرا در مسیر خط دو متروی شهر رشت است. این طرح به بررسی مناطق مستعد روانگرایی و تعیین مخاطرات محتمل وارد بر پروژه مترو بر اساس داده ها و اطلاعات موجود میپردازد که البته به همراه خود تحلیل لایه های خاک در مسیر خط دو مترو رشت را نیز دربر دارد. در وهله ی اول فرض گردید که خاک بستر محدودهی شهر رشت دارای تنوع وسیعی است و پتانسیل روانگرایی را دارد. این موضوع با استفاده از نتایج مطالعات صحرایی و پردازش دادههای اخذشده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرمافزارهای تخصصی تحلیل و پهنه بندی خاکهای روانگرا انجام شد. نهایتاً، مناطق مستعد روانگرایی و پهنه بندی این مناطق بهگونه ای که برای کارفرمای طرح (شهرداری رشت) امکان برنامهریزی و طراحی بر اساس نتایج این پژوهش وجود داشته باشد شناسایی و معرفی گردید. 

کلمات کلیدی:

روانگرایی، خاک های مسئله دار، مترو رشت

نویسندگان :

حامد پیله ور جاوید (دانشجوی کارشناسی ارشد عمران خاک وپی، دانشگاه علوم و تحقیقات)

فریدون رضایی (دکتری عمران ژئوتکنیک، دانشیار پژوهشکده زمینشناسی کشور)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , روانگرایی , خاک های مسئله دار , مترو رشت ,
:: بازدید از این مطلب : 3125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

ارائه یک مدل تجربی بین سرعت موج برشی و شاخص کیفیت سنگ ها

یکي از اركان مهم مطالعات ژئوتکنيک لرزهای، شناسایي خواص دیناميکي لایه های خاک و یا سنگ در ساختگاه مورد بررسي ميباشد. در همين رابطه آزمایشهای ژئوفيزیک محلي با جمع آوری اطلاعاتي همچون سرعت موج برشي و خواص دیناميکي لایههای بستر ساختگاه از كارآمدترین روشها در این زمينه ميباشند. از طرفي با توجه به هزینه زیاد این آزمایشها، تلاشهای زیادی جهت تعيين پارامترهای دیناميکي بصورت غيرمستقيم و با استفاده از اطلاعات ژئوتکنيکي محلي و یا آزمایشگاهي صورت پذیرفته است. هدف از این تحقيق ارائه مدلي جهت تعيين سرعت موج برشي با استفاده از شاخص كيفيت سنگ كه یکي از پارامترهای اساسي جهت تخمين كمي كيفيت توده سنگ است، ميباشد. اطلاعات مورد
نياز با استفاده از سه سری داده كه از حفاری در ساختگاه با سنگهای رسوبي انجام گردیده، تأمين شده است. با استفاده از مجموعه دادههای جمع آوری شده، برازشهای مختلف از درجه اول و دوم انجام و نسبت به تعيين مدل اقدام گردیده است. بررسي مدلهای بدست آمده نشان داد كه یک مدل درجه یک دارای بيشترین تطبيق با دادههای موجود را دارا مي باشد. استفاده از سرعت موج برشي مدل بدست آمده زمينه صرفه جویي اقتصادی در عمليات ژئوتکنيک را باعث ميشود. همچنين بررسي نتایج بدست آمده از مدل مؤید تاثير بسزای نوع سنگ در تخمين سرعت موج برشي ميباشد.

کلمات کلیدی:

سرعت موج برشی، شاخص کیفیت سنگ، مطالعات ژئوتکنیک، آزمایش های محلی

نویسندگان :

علی جوهری (استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی شیراز)

امین مهربانی لاری (دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک خاک و پی، دانشگاه صنعتی شیراز)

سجاد اسمائی (دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک خاک و پی، دانشگاه صنعتی شیراز)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , سرعت موج برشی , شاخص کیفیت سنگ , مطالعات ژئوتکنیک , آزمایش های محلی ,
:: بازدید از این مطلب : 3179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

پیشبینی نرخ نفوذ دستگاه TBM درتونل بلند زاگرس با استفاده از شبکه عصبی و spss

تونل انتقال آب نوسود بخشي از طرح انتقال آب به دشتهای گرمسيری غرب كشور است كه آب منحرف شده از رودخانه سيروان را به پایين دست منتقل مي كند. اجرای تونل(حفاری و سگمنت گذاری) بصورت مکانيزه و با استفاده از یک دستگاه D.S.TBM انجاا ماي گيارد. درایان مقا اه جهت بررسي تاثيرگذاری دادهها از spss و جهت پاي بيناي نار نفاو TBM از روش شاککه صصاکي اساتفاده شاده اسات. باا اساتفاده از برناماه spss  پارامترهای بدون تاثيریا با تاثير كم شناسایي شده وفقط داده های موثر در نر پيشروی به صنوان ورودی به شککه صصاکي داده ماي شاود. نار نفو برابر با نر پيشروی آني ماشين است و معمولا بر حسب ميلي متر بر دور تاا حفاار باه تاورت معماول باا توجاه با ه TBM بياان ماي شاود. پارامترهایي كه برای پي بيني نر نفو به صنوان ورودی شککه مورد بررسي قرار گرفته اند صکارت اند از : مقاومت فشاری تک محوره، شاخص CLI ، سيستم طکقه بندی RMR ، آزمون برزیلي BTS ، SIGMA ، منظورشده اسات. باتوجاه باه خروجاي شککه صصکي ميزان تاثير پارامترهای ورودی به ترتيب: مقاومت فشاری تک محوره سنگ، BTS ، RMR ، شاخص CLI ، SIGMA تاثير گاذار است.

کلمات کلیدی:

نرخ نفوذ TBM ، تونل بلند زاگرس، شبکه عصبی،spss

نویسندگان :

حسین ابوالحسینی (دانشجوی کارشناسی ارشد زمین شناسی مهندسی دانشگاه اصفهان)

رسول اجل لوئیان (دانشیار دانشگاه اصفهان )

کمال گنجعلی پور (مهندس مشاور شرکت ساحل)

حدیثه منصوری (دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , نرخ نفوذ TBM , تونل بلند زاگرس , شبکه عصبی , spss ,
:: بازدید از این مطلب : 3602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

بررسی میزان اعتبار مقاومت برشی زه كشی نشده خاك هاي ريزدانه ( U S ) بر اساس نتايج آزمايش نفوذ استاندارد (SPT) (مطالعه موردي)

آزمون نفوذ استاندارد ( SPT ) یکي از رایج ترین آزمایش های درجای مورد استفاده در مطالعات زمين شناسي مهندسي ساختگاه طرحهای عمراني است و مقاومت برشي زهکشي نشده، یکي از اصليترین مولفه ها برای بيان مشخصه های مقاومتي خاكهای ریزدانه (رس و لای) ميباشد كه تعيين آن در آزمایشگاه با انجام آزمایش هایي مانند سه محوری، تک محوری و برش مستقيم صورت ميپذیرد كه مستلزم صرف زمان و هزینه بوده و اخذ نمونه های دستنخورده و حفظ شرایط نمونه (مشابه با شرایط صحرائي) از مشکلات این امر ميباشد، لذا امروزه رویکرد به انجام آزمایش های درجا و صحرائي در حال افزایش ميباشد. این تحقيق بر اساس مطالعات ژئوتکنيک خط 2 متروی تبریز تدوین گشته است و در آن از نتایج آزمایش های آزمایشگاهي سه محوری و همچنين آزمایش نفوذ استاندار (SPT) استفاده شده است. در این تحقيق رابطه تجربي مناسبي بر اساس عدد N  آزمایش نفوذ استاندارد برای برآورد مقاومت برشي زه کشي نشده ارائه شده و ميزان اعتبار آن مورد بررسي قرار گرفته است.

کلمات کلیدی:

مقاومت برشی زه كشی نشده ،آزمایش نفوذ استاندارد، ریزدانه، آزمایش سه محوری، خط 2 متروی تبریز

نویسندگان :

مصطفی صاحب خواجه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گروه زمین شناسی اهر ایران)

قدرت برزگری (دکتری زمین شناسی مهندسی)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , مقاومت برشی زه كشی نشده , آزمایش نفوذ استاندارد , ریزدانه , آزمایش سه محوری , خط 2 متروی تبریز ,
:: بازدید از این مطلب : 3042
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

بررسی خصوصیات زمین شناسی مهندسی و ژئوتکنیکی مسیر خط 2 متروی تبریز

خط 2 مترو تبریز، طولاني ترین خط مترو تبریز ميباشد، این خط با طول كلي حدود 22 كيلومتر به عنوان طولاني ترین مسير ریلي قطار زیرزميني شهر تبریز به صورت شرقي غربي امتداد یافته است و چون تمام مسير این خط به صورت تونل اجرا خواهد شد، لذا برسي زمين شناسي مهندسي  مسير از اهميت ویژه ای برخوردار است. زمين شناسي این مسير در سمت غرب تا شهرك باغميشه پوشيده از رسوبات آبرفتي بوده و در ادامه به سمت شرق به لایه های سنگي مارني و رسسنگي و سيلتستون پوشيده شده است. تراز آب زیرزميني از شرق به غرب كاهش پيدا كرده و نشانگر جریان آب زیرزميني از شرق به سمت غرب بوده و این وضعيت تا حدودی منطبق با شيب دشت تبریز ميباشد. در این مقاله به بررسي خصوصيات ژئوتکنيکي و زمين شناسي مهندسي مسير قطار شهری پرداخته خواهد شد. و با پهنه بندی اطلاعات حاصل از گمانه های حفر شده در طول مسير نسبت به برسي تغييرات زمين شناسي و ژئوتکنيکي مسير از دیدگاه حفاری تونل های شهری پرداخته خواهد شد.

کلمات کلیدی:

خط 2 مترو تبریز، تراز آب زیرزمینی، خصوصیات ژئوتکنیکی و زمین شناسی مهندسی

نویسندگان :

مصطفی صاحب خواجه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گروه زمین شناسی اهر ایران)

قدرت برزگری (دکتری زمین شناسی مهندسی)

 

دومين كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنيک ایران (1393)

 

 

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , خط 2 مترو تبریز , تراز آب زیرزمینی , خصوصیات ژئوتکنیکی و زمین شناسی مهندسی ,
:: بازدید از این مطلب : 3278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 تير 1394 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه