پس از انتخاب کلید عضویت در انتهای صفحه جدیدی که باز خواهد شد، اطلاعات خود را تکمیل و عضویت خود را تایید نمایید
درباره وب سايت
مرجع آموزش زمین شناسی، سنجش از دور، معدن و عمران
جامع ترین و معتبرترین آموزش برای نرم افزار های زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئومکانیک (مکانیک سنگ و ژئوتکنیک)، عمران (خاک و پی)
............................................
رزومه مدرسان:دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رشته های مهندسی معدن و عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) تهران
جهت آموزش حضوری و غیر حضوری (آنلاین و تهیه فیلم آموزشی) نرم افزار ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید............................................
09157330367-09381295869 اسمعیلی-مدیریت وبسایت........ ................................................ در صورتی که موفق نشدید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید از طربق ایمیل زیر نیز می توانید در خواست خودتان را مطرح نمایید.......................................
raminesmaeili68@gmail.com
...................این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد. همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
اولین پکیج آموزشی کنکور دکتری مکانیک سنگ معدن (+پاسخ تشریحی سوالات 11 دوره اخیر کنکور) خرید آنلاین بیش از 55 ساعت فیلم آموزشی و دانلود بلافاصله پس از خرید
ارزیابی لرزه ای ساختمان های جداسازی شده ی پایه تحت اثر زلزله های حوزه ی نزدیک گسل
خلاصه جداسازی پايه ی لرزه ای يک سیستم استهلاک انرژی است که پاسخ های لرزه ای يک سازه از قبیل شتاب ها و ديريفت های طبقه را کاهش می دهد. جداساز لرزه ای با دور کردن زمان تناوب سازه از زمان تناوب غالب زمین لرزه ها، پاسخ سازه و در نتیجه خسارات وارده را کاهش می دهد. از طرفی تاريخچه ی زمانی شتاب زلزله های حوزه ی نزديک گسل، محتوای فرکانسی بالايی دارد. تحريکات شديد اين زلزله ها که با دامنه ی بزرگ، پريود بلند و تحريکات پالس گونه مشخص می شوند، جابه جايی های بزرگ در جداساز ايجاد می کنند. در اين تحقیق سعی می شود که جداسازی پايه ی ساختمان ها به عنوان راه حلی برای حفاظت آن ها در برابر اين گونه زلزله ها بررسی شده و پاسخ های لرزه ای سازه های جداسازی شده، تحت اثر زلزله های حوزه نزديک گسل، با استفاده از تحلیل های تاريخچه زمانی غیرخطی، مورد مطالعه قرار گیرد. همچنین، تاثیر مشخصات مخصوص رکوردهای نزديک گسل شامل اثر جهت پذيری رو به جلو، پرتابی و بدون پالس روی عملکرد لرزهای مدل ها بررسی می شود.
کلمات کلیدی:
جداسازی پایه . زلزله های حوز هی نزدیک گسل . تحلیل دینامیکی غیرخطی . اثر پرتابی (Fling-Step) . تاثیرجهت پذیری رو به جلو (Forward-Directivity)
مدل تأثیر توسعه حمل و نقل جاده اي بر رشد ارزش افزوده کشور با استفاده از الگوي خودرگرسیون برداري
خلاصه حمل و نقل از ضرور تها و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادي و اجتماعی است. در این میان بخش حملونقل جاده اي در کشور از اهمیت بیشتري برخوردار است به طوري که از بین شیوههاي مختلف جابجایی مسافر در کشور، بیش از 90 درصد آن توسط جاده انجام میگیرد. بر همین اساس ضرورت اهمیت و توجه به بخش حملونقل جادهاي کشور آشکار میشود، به نحوي که توجه دقیق و جامع به هریک از عوامل بخش حمل و نقل جاده اي در تأمین بازده اجتماعی- اقتصادي جزو الزامات اصلی به ثمر رساندن اهداف رشد و توسعه به شمار می رود . در این مقاله 1353بررسی می گردد . براي تخمین مدل از الگوهاي - نقش توسعه بخش حمل و نقل جاده اي بر رشد اقتصادي کشور طی سالهاي 90 خودرگرسیون برداري استفاده شده است. نتایج حاصل از تخمین مدل نشان می دهد که در بلندمدت توسعه بخش حمل و نقل جادهاي اثر مثبتی بر رشد اقتصادي دارد. همچنین چگونگی تغییرات متغیر ارزش افزوده بخش حمل و نقل جادهاي بر رشد اقتصادي با روش تجزیه خطاي پیش بینی مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدي:
حمل و نقل جاده اي، رشد اقتصادي، مدل خودرگرسیون برداري (VAR)
بررسی تاثیر نوع دانه بندي روش سوپرپیو بر خصوصیات حجمی آسفالت گرم (HMA)
خلاصه دو معیار نقاط کنترلی و منطقه ممنوعه در دانهبندي و ارائه طرح اختلاط به روشسوپرپیو در نظر گرفته شده است. ناحیه ممنوعه تقریباً بین الکهاي شماره 4 و 50 در راستاي خط حداکثر چگالی قرار میگیرد. در سطح شماره یکاز روشطرح اختلاط سوپرپیو، توصیه میشود که منحنی دانه بندي نباید از این منطقه عبور نماید. جهت ارزیابی اثر ناحیه محدود شده دانهبندي بر خواصحجمی مخلوطهاي آسفالتی دو نوع مخلوط، یکی مخلوط تمام شکسته و دیگري مخلوط شکسته شده به همراه 20 % ماسه طبیعی، در نظر گرفته شد. سه دانهبندي براي هر مخلوط آماده گردید که هر یکبالا، وسط و پایین منطقه محدود شده قرار میگرفت. سپسنمونهها توسط متراکم کننده ژیراتوري ساخته شد و با توجه به خروجیهاي آن و انجام آزمایشهاي تکمیلی، خواص حجمی نمونهها ارزیابی و مشخص گردید که هرچند نمونههاي ساخته شده با دانهبنديهاي مختلف، خصوصیاتحجمی متفاوتی را نشان دادند، اما همگی حداقلهاي مورد نیاز آیین نامه را تامین نمودند.
کلمات کلیدي:
ناحیه ممنوعه دانهبندي، خواصحجمی آسفالت، طرح اختلاط سوپرپیو، متراکم کننده ژیراتوري
نویسندگان :
حسن زیاري ، حسن دیواندري ، محمد محسن زاده ، سعیده حاجی زاده
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.