<>

صفحه قبل 1 ... 6490 6491 6492 صفحه بعد

نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

ارزيابي عملكرد پيمانكاران ساخت از طريق شناسايي عوامل بحراني موفقيت: مطالعه موردي متروي كرج

در دنياي رقابتي امروز تعريف مجموعه اي از عوامل بحراني موفقيت Critical Success FactorsCSFs و تهيه چك ليستي جهت ارزيابي عملكرد پيمانكار در پروژه هاي عمراني به ويژه بخش تونلسازي يك نياز براي كارفرمايان در صنعت ساخت مي باشد خروجيهاي متداول از قبيل انجام پروژه مطابق برنامه زمان بندي در چارچوب مالي تعيين شده و با كيفيت موردنظر نيازهاي اوليه كارفرما مي باشد و ديگر نمي توانند معياري براي تعيين عملكرد خوب پيمانكار شناخته شوند و عوامل زيادي تحت عنوان عوامل بحراني موفقيت وجود دارند كه به عنوان ورودي پروژه عمل نمايند و مي تواندمنجر به خروجي مطلوب براي پروژه كه همان مطابقت برنامه زمان بندي هزينه وكيفيت مي باشند شوند درنتيجه آندسته از پيمانكاراني كه تمايل دارند در بازار رقابتي امروز جايگاهي داشته و براي مدت طولاني با كارفرمايان همكاري و تعامل داشته باشند بايد به اين عوامل بحراني موفقيت بيشتر اهميت دهند.

 

كلمات كليدي:

عوامل بحراني موفقيت، CSFs، پيمانكار، نرم افزارSPSS، شاخص اهميت

نهمين همايش ملي تونل - 1390


نويسند‌گان:

[ مرجان بشيري ] - كارشناسي ارشد معدن دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت پروژه دانشگاه صنعتي
[ مهدي ماماني ] - كارشناس استخراج معدن
[ عليرضا صالحي ] - مديرفني شركت مهندسين مشاور لانيز
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید

 


:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , عوامل بحراني موفقيت , CSFs , پيمانكار , نرم افزارSPSS , شاخص اهميت ,
:: بازدید از این مطلب : 6496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

ارزيابي تونلسازي در زمينهاي نرم و تاثير آن برنشست ساختمان هاي مجاور

استفاده از سيستم حمل و نقل زيرزميني دراكثر شهرهاي بزرگ جهان بويژه براي آنهايي كه با مشكل ترافيك مواجه هستند كاملا محسوس مي باشد اين سيستم نيازمند يك سازه تونل است كه در مناطق شهري عمدتا درخاك و عمق كم احداث مي شود محاسبه طراحي و اجراي بناي زيرزميني را مي توان از جمله مشكل ترين ودرعين حال يكي ازمهمترين مباحث مهندسي عمران دانست اين مسئله درمورد تونلهاي كم عمق كه در مناطق شهري احداث ميشوند از اهميت بيشتري برخوردار است بروز خسارات پيش بيني نشده درا بنيه مجاور تونل به دليل عدم پيش بيني نسبتا صحيح رفتار پوشش تونل و خاك مجاور آن و طراحي نادرست تونل حاكي از اهميت مطالعه و پيش بيني تيغير شكل در اثر حفر تونل مي باشد از اين رو دراين زمينه تحقيقات گسترده اي انجام گرفته و روشهاي مختلفي ارائه شدها ست دراين مقاله به ارزيابي تونلسازي درزمينهاي نرم و تاثير آن بر نشست ساختمانهاي مجاور پرداخته شده است.

كلمات كليدي:

تونلسازي درمحيطهاي شهري، نرم افزار PLAXIS، نشست

نهمين همايش ملي تونل - 1390

نويسند‌گان:

[ شهرام پوراكبر ] - دانشجوي كارشناسي ارشد عمران
[ محمد آزادي ] - استاديار دانشگاه آزاد قزوين
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , تونلسازي درمحيطهاي شهري , نرم افزار PLAXIS , نشست ,
:: بازدید از این مطلب : 6243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

ارزيابي تاثير هندسه و وزن ساختمان برنشست سطح زمين ناشي از تونلسازي مرحله اي با استفاده از روش عددي اجزاء محدود - مطالعه موردي پروژه تونل نيايش

با توجه به افزايش روزافزون جمعيت احداث سازه هاي زيرسطحي و تونلهاي حمل و نقل شهري بمنظور تامين زيرساخت هاي شهري ضروري ميباشد حفر تونل باعث تغيير شكل در سازه هاي سطحي و زيرسطحي شده از طرفي وجود ساختمان ها نيز برجابجايي زمين در اثر تونلسازي تاثير گذارند لذا بررسي و برآورد اثر متقابل تونلسازي و سازه هاي سطحي از لحاظ تاثير ي كه وجود سازه هاي سطحي بر پروفيل هاي نشست ناشي از تونلسازي دارد از اهميت ويژهاي برخوردار است در دهه هاي اخير محققين مطالعات خودرا با تمركز بر عوامل مختلفي انجام داده اند دراين مقاله سعي شده است كه تاثير هندسه و وزن ساختمان برمنحني هاي نشست سطح زمين در اثر حفر تونل بررسي گردد. بدين منظور از روش عددي اجزا محدود FEM استفاده شده است. نتايج نشان ميدهد كه با افزايش تعداد طبقات ساختمان و درنتيجه افزايش وزن ساختمان نشست در سطح زمين افزايش مي يابد.

كلمات كليدي:

نشست سطح زمين، جابجايي افقي، هندسه ساختمان، وزن ساختمان، تونلسازي مرحله اي، روش عددي اجزاي محدودFEM

نهمين همايش ملي تونل - 1390


نويسند‌گان:

[ مصطفي شريف زاده ] - دانشيار دانشگاه صنعتي اميركبير
[ فرشاد كوليوند ] - كارشناس ارشد مكانيك سنگ
[ مسعود قرباني ] - كارشناسي ارشد مكانيك سنگ
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , نشست سطح زمين , جابجايي افقي , هندسه ساختمان , وزن ساختمان , تونلسازي مرحله اي , روش عددي اجزاي محدودFEM ,
:: بازدید از این مطلب : 5853
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

ارزيابي تاثير طول گام حفاري و فاصله بهينه بين جبهه كارهاي مختلف حفاري برميزان نشست سطح زمين ناشي از تونلسازي مرحله اي با استفاده از روش عددي اجزا محدود مطالعه موردي تونل ملت

احداث تونل درمناطق شهري با توجه به عمق كم تونل و سست بودن زمين باعث ايجاد تغييراتي درمحيط اطراف تونل مي شود كه بصورت نشست در سطح زمين نمود پيدا كرده و باعث آسيب هاي جدي برساختمان هاي سطحي و زيرسطحي مي شود لذا بايستي علاوه بر پايداري تونل تغيير مكانهاي اطراف نيز تا حد امكان پيش بيني و كنترل شوند از سال 1956 محققين فراواني با تمركز برجنبه هاي مختلف تونلسازي درم ورد نشست ناشي از تونلسازي مطالعاتي بصورت هاي تجربي آزمايشگاهي و عددي انجام داده اند دراين مقاله تحليل هاي سه بعدي بمنظور پيش بيني ميدان تغيير مكان ناشي از حفاري تونل با روش حفاري گالري هاي كناري شاخ بزي انجام شده و منحني هاي نشست عرضي و طولي مربوطه بررسي و تحليل شده است. بمنظور تعيين طول بهينه گام حفاري تحليل ها را با طول گام هاي 1/6 ، 1/2 ، 1 و 0/8 و 0.6 و 1/8 متر انجام داده و در نهايت به بررسي تاثير فواصل مختلف بين جبهه كارهاي مختلف حفاري پرداخته شده است.

كلمات كليدي:

نشست سطح زمين ، روش حفاري مرحله اي، طول گام حفاري، فاصله بهينه بين جبهه كارها، تونلسازي شهري

نهمين همايش ملي تونل - 1390



نويسند‌گان:

[ فرشاد كوليوند ] - كارشناسي ارشد مكانيك سنگ
[ سيدشهاب الدين يثربي ] - استاديار دانشگاه تربيت مدرس
[ مسعود قرباني ] - كارشناسي ارشد مكانيك سنگ
[ مرتضي جوادي اصطهباناتي ] - دانشجوي دكتري مكانيك سنگ
 
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , نشست سطح زمين , روش حفاري مرحله اي , طول گام حفاري , فاصله بهينه بين جبهه كارها , تونلسازي شهري ,
:: بازدید از این مطلب : 5989
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

تونل انتقال آب گلاب با طول 10 كيلومتر و قطر 4/5 متر درغرب استان اصفهان و شمال استانچهارمحال و بختياري احداث مي گردد بخش اعظم سنگهاي مسير تونل از سنگهاي دگرگوني شامل انواع شيست ، فيليت و اسليت تشكيل شده است شيست ها بيشتر در 5 كيلومتر اول تونل با روباره كمتر وجود دارد اما از كيلومتر 5 به بعد تونل در سنگهايي ضعيف با جنس فيليت و اسليت حفاري مي شود كه با افزايش عمق روباره دراين مناطق وقوع پديده مچاله شوندگي افزايش مي يابد و باعث تحميل هزينه هاي بيشتر برپروژه مي شود از ميان روشهاي مختلف بررسي پديده مچاله شوندگي دراين تحقيق رفتار توده سنگ با بكارگيري تحليل عددي با فرض محيط ناپيوسته به روش اجزا مجزا و با استفاده از نرم افزار UDEC نسخه 4 شبيه سازي شده است.

كلمات كليدي:

مچاله شوندگي، محيط ناپيوسته، ناهمسانگردي، تحليل عددي دو بعدي، شيست، فيليت، اسليت

نهمين همايش ملي تونل - 1390


نويسند‌گان:

[ ابراهيم شريفي ] - دانشجوي كارشناسي ارشد عمران گرايش خاك و پي
[ محمود هاشمي ] - استاديار و عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , ارزيابي پتانسيل مچاله شوندگي , تونل انتقال آب , گلاب , تحليل عددي , روش ناپيوسته , مچاله شوندگي , محيط ناپيوسته , ناهمسانگردي , تحليل عددي دو بعدي , شيست , فيليت , اسليت ,
:: بازدید از این مطلب : 6083
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

تونل انتقال آب سبزكوه با قطر نهايي 4/5 متر و طول تقريبي 11 كيلومتر به منظور انتقال 90 ميليون متر مكعب آب درسال از حوزه سبزكوه به سدچغاخور در استان چهارمحال و بختياري و در حدود 80 كيلومتري جنوب شهر كرد قرار دارد با توجه به طول زياد تونل و لزوم اجراي سريع و ايمن آن استفاده از روش حفاري مكانيزه TBM در اولويت قرارگرفته است كه پس از مطالعات و بررسي هاي انجام شده در خصوص مشخصات ژئومكانيكي و زمين شناسي مسير تونل TBM دو سپري براي حفاري آن پيشنهاد شده است به علت عبور تونل از توده هاي سنگي ضعيف گسله و خرد شده كه تحت روباره زيادي قرار دارند وقوع پديده مچاله شوندگي در طي حفاري تونل سبزكوه محتمل است كه در صورت شديد بودن همگرايي هاي حاصل از اين پديده مشكلات قابل توجهي مانند گيرافتادن كله حفار و يا سپردر ناحيه ماشين و نيز اسيب رسيدن به پوشش سگمنتي تونل درناحيه پشتيباني TBM رخ خواهد داد.

كلمات كليدي:

تونل انتقال آب، مچاله شوندگي، حفاري مكانيزه، TBM، اضافه حفاري، سگمنت بتني پيش ساخته

 

نهمين همايش ملي تونل - 1390


نويسند‌گان:

[ مرتضي كرمي ] - كارشناس ارشد مكانيك سنگ
[ لهراسب فرامرزي ] - استاديار دانشگاه صنعتي اصفهان
[ داراب رئيسي ] - شركت مهندسي مشاور آبدان فراز
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , ارزيابي پتانسل مچاله شوندگي , اضافه حفاري بهينه , TBM دوسپري , تونل انتقال آب , تونل انتقال آب , مچاله شوندگي , حفاري مكانيزه , TBM , اضافه حفاري , سگمنت بتني پيش ساخته ,
:: بازدید از این مطلب : 5793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

حفاري تونل آبرسان سمنان با دهانه 3/4 تا 4/0 متر در توده سنگهاي مختلف با وجود محدوديت هاي اجرايي تجربه اي است كه ارايه آن مفيد ميب اشد دراين مقاله بعداز معرفي پروژه تونل انتقال آب سمنان تاثير شرايط ژئومكانيكي توده سنگ برانتخاب روشانفجار و كيفيت انفجارهاي صورت گرفته بررسي شده است و سپس تجربه استفاده از طرح هاي مختلف V-CUT در انفجار بخش مركزي سينه كار بخش برش، توالي انفجار در بخشهاي مختلف سينه كار به ويژه چالشهاي بخش مركزي چالهاي كف و ديواره ها وانفجار كنترل شده در چالهاي پيراموني بدون استفاده از كرتكس ارايه شده است با توجه به نتايج حاصل گام به گام چالزني و انفجار از مرحله پياده كردن مكان چالها با دوربين نقشه برداري تا نحوه گل گذاري و بستن مدار انفجار با توجه به شرايط موجود متفاوت ميباشد.

كلمات كليدي:

انفجار در تونل، برش مركزي زاويه دار، انفجار كنترل شده

نهمين همايش ملي تونل - 1390

نويسند‌گان:

[ بهمن سالاري ] - كارشناس ارشد مكانيك سنگ
[ حبيب اله علي اصغري ] - كارشناس ارشد استخراج معدن
[ سيامك هاشمي ] - دكتري ژئوتكنيك
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید

 


:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , روشهاي بهينه انفجار , تونلهاي كوچك مقطع , بررسي موردي , تونل انتقال آب سمنان , انفجار در تونل , برش مركزي زاويه دار , انفجار كنترل شده ,
:: بازدید از این مطلب : 5754
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

ايستگاه راه آهن تهران مركز اصلي فعاليت هاي ريلي كشور مي باشد و هرروز حجم سنگيني از آمد و شد هاي ريلي از اين پايگاه به ديگر شهرها انجام مي پذيرد تداخل مسير راه آهن با خيابانهاي شهر آلودگي هواي منطقه خطر ناشي از تصادف قطار با خودروها و رهگذران پياده و يا از خط خارج شدن قطار از مسير راه آهن و .. ايجاب نمود تا بخشي از راه آهن تهران - تبريز پس از ساخت تونل به زيرزمين انتقال يابد تونل راه آهن تهران - تبريز در منطقه 17و 18 تهران با طول كل حدود 6400 متر كه بخش تونلي آن حدود 4150 متر مي باشداجراي ميگردد طول قابل توجه تونل و عبور آن از محيط شهري و ساخت تونلي عريض با دو دهانه 11/6 متري مستلزم اتخاذ طرحي مناسب است اين تونل در طراحي اوليه به روش كند و پوش طراحي شده بود كه با درنظر گرفتن ملزومات اجرايي و كاهش هزينه ها به روش پوش و كند تغيير داده شد و اجرا گرديد.

 

كلمات كليدي:

تونل راه آهن - تبريز، پوش و كند، كندوپوش، شمع درجاريز، معارضين شهري

 نهمين همايش ملي تونل - 1390
نويسند‌گان:

[ مهدي حاجي ميرزا آقاقناد ] - كارشناس ارشد مهندسي عمران خاك و پي
[ رشيد گرانمايه وانقي ] - كارشناسي ارشد مهندسي معدن مكانيك سنگ
[ شكراله زارع ] - استاديار دانشگاه صنعتي شاهرود
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید

 


:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , تونل , پوش و كند , محيط هاي شهري , مطالعه موردي , تونل راه آهن تهران , تبريز , تونل راه آهن - تبريز , پوش و كند , كندوپوش , شمع درجاريز , معارضين شهري ,
:: بازدید از این مطلب : 6066
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

استفاده از ابزار دقيق به عنوان ادوات كمكي براي قضاوت صحيح مهندسي و شناخت بهتر رفتار زمين صورت ميگيرد موفقيت يك برنامه ابزار بندي منوط به تحقق چهار شرط اساسي است كهدرصورت نقص درهريك از اين شروط نتايج مفيد و قابل اعتمادي از ابزار بندي حاصل نمي شود دراين مقاله اين اصول بررس شده و به تشريح برخي نكات مهم در تهيه يك برنامه دقيق ابزار بندي صحيح انتخاب ابزار مناسب نصب دقيق ابزار و قرائت منظم آنها پرداخته شدهاست ضمنا باذكر مثالهايي به علت موفقيت و يا عدم موفقيت برخي برنامه هاي رفتارنگاري پرداخته شده است و به مواردي اشاره شده كه با استفاده از يك برنامه ابزار بندي جامع و درست ضمن تحقق مقادير قابل توجهي صرفه جويي اقتصادي ايمني كار نيز تامين شده است.

كلمات كليدي:

اهداف ابزار بندي، مغار مسجدسليمان، نيروگاه زيرزميني لوارك، تونل تهران - رودهن

نهمين همايش ملي تونل - 1390
نويسند‌گان:
[ مهدي موسوي ] - دانشيار دانشكده مهندسيمعدن دانشگاه تهران
[ بابك الهيان ] - كارشناس شركت پاياب زمزم
 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , ابزار بندي , رفتار نگاري , پروژه هاي ژئومكانيكي , نهمين همايش ملي تونل ,
:: بازدید از این مطلب : 6531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

اکنون بزرگترین چالش جابجایی مسافران در کلان شهرهاست. متروها کارآمدترین نوع شبکه حمل و ها بهترین روش شناخته شده است. در TBM نقل عمومی درون شهري است. ساخت تونل به وسیله براي ساخت تونلهاي قطار شهري تهران، مشهد، اصفهان، TBM طول 35 سال گذشته 17 دستگاه شیراز، تبریز و اهواز تأمین گردیده است که 250 میلیون یورو براي کشور هزینه داشته است. با این دستگاه باید حداقل 450 کیلومتر تونل ساخته شود. باید دید که راندمان این دستگاهها تابحال چگونه بوده است. این تحقیق نشان میدهد که راندمان کمتر از 40 % بوده است و باید راندمان و استفاده از دستگاهها در الویت کار قطار شهريها قرار گیرد.

 

برای دانلود مقاله به ادامه بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: قطار شهري , تونل , TBM ,
:: بازدید از این مطلب : 6253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 فروردين 1394 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه