ارزیابی نشست ماسه لای دار مخلوط شده با خرده لاستیک و کاربرد آن در بخش سابگرید راه آهن
با توجه به تولید روزافزون ضایعات لاستیکی ناشی از خودروها،دفع بهینه این ضایعات ضروری می باشد.مطالعات انجام شده در زمینه مهندسی ژئوتکنیک نشان میدهد که مخلوطهای خاک – خرده لاستیک دارای پتانسیل بالایی در جذب و کاهش ارتعاشات ناشی از اعمال نیروهای دینامیکی میباشند.همچنین با افزایش مقاومت برشی و ظرفیت باربری و...، و با رویکرد به حفاظت از محیط زیست می توانند در پروژههای مختلف راهسازی، پی ساختمان، خاکریزیهای پشت دیوار حایل، زهکش و... مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین در تحقیق حاضر بر آن شدیم تا با مطالعه قابلیت نشست پذیری مخلوطهای خاک و خرده لاستیک در سه ابعاد مختلف 20و 30 درصد، با استفاده از روشهای آزمایشگاهی و مقایسه نتایج حاصله با استانداردهای ، 3( میلیمتر و با درصدهای وزنی 10 ×3 ، 2×2 ، 1× از خرده لاستیک) 1 موجود در این زمینه، امکان استفاده از این مخلوطها را در زیرسازی خطوط ریلی مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به نتایج حاصل از این تحقیق مشاهده گردید که از انطباق مناسبی برخوردار می باشد، راهکار ارائه شده موجب افزایش خصوصیات مطلوب خاک می UIC ضمن آنکه با توصیه های آیین نامه طراحی خطوط ریلی گردد.
کلمات کلیدی:
خرده لاستیک، ماسه، نشست،کاهش ارتعاشات ، سابگرید راه آهن
نویسندگان :
احمد عباس زاده یخفروزان (دانشجوی کارشناسی ارشد عمران – خاک وپی ، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات آ.ش)
محمد حسین امینفر (استادیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز)
هوشنگ کاتبی (استادیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز)
علی امینفر (دانشجوی کارشناسی ارشد عمران – خاک وپی ، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات آ.ش)
اولین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران (1392)
برای دانلود به ادامه مطلب بروید
:: موضوعات مرتبط:
دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) ,
مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی ,
,
:: برچسبها:
دانلود ,
مقاله ,
رایگان ,
خرده لاستیک ,
ماسه ,
نشست ,
کاهش ارتعاشات ,
سابگرید راه آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 3117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0