مقایسه رفتار خاك هاي موجود در مسیر خط دو قطار شهري مشهد در برابر حفر تونل
طول مسیر خط دو قطار شهري مشهد، حدود 17 کیلومتر می باشد. با توجه به گسترش خطی محدوده مورد مطالعه، لایه بندي ثابتی در طول مسیر وجود نداشته و با تنوعی از انواع خاك روبرو می باشد. در این مقاله با استفاده از نرم افزار رفتار خاك هاي مختلف موجود در مسیر در برابر حفر تونل مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته و نمودارهاي PLAXIS مربوطه رسم گردیده است. نتایج حاصله نشان دهنده عکس العمل بیشتر خاك هاي ریزدانه در مقابل حفر تونل می باشد. با توجه به اینکه 65 % مسیر از خاك هاي ریزدانه تشکیل شده است بنابراین تعیین نوع رس هاي موجود در خاك هاي ریزدانه مسیر و بررسی پایداري آنها مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که کانی هاي رسی مسیر بیشتر از
نوع کائولینیت و ایلیت بوده که داراي تورم پذیري پایین می باشند.
کلمات کلیدي:
خط دو قطار شهري مشهد، حفر تونل، رفتار خاك ها، نوع رس، تورم پذیري.
نویسندگان :
سلمه افشار (دانشجوي کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران)
محمد غفوري (استاد دانشکده علوم پایه و عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد)
مهران آرین (عضو هیأت علمی و مدیر گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران)
سید محمد موسوي مداح(دانشجوي کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد)
چهارمين همايش بين المللي مهندسي ژئوتكنيك و مكانيك خاك ايران (1389)
برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید
:: موضوعات مرتبط:
دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) ,
مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی ,
,
:: برچسبها:
دانلود ,
مقاله ,
رایگان ,
خط دو قطار شهري مشهد ,
حفر تونل ,
رفتار خاك ها ,
نوع رس ,
تورم پذیري ,
:: بازدید از این مطلب : 3412
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1