بررسي پارامترهاي موثر درانتخاب تونل تكي يا دوقلو در پروژه هاي قطار شهري مطالعه موردي: خط A متروي قم
يكي ازمهمترين تصميمات درمراحل اوليه طراحي تونلهاي قطار شهري تصميم گيري در مورد تكي يا دوقلو بودن تونل مي باشد نتيجه اين تصميم علاوه بر تغييراتي كهدرطرح ايستگاه هاي موجود در مسير پروژه ايجاد مي نمايد برروي اجرا هزينه ها و زمان ساخت پروژه موثر بوده و برهزينه ها تجهيزات و تاسيسات حين بهره برداري نيز تاثير گذار خواهد بود انجام صحيح اين تصميم گيري و انتخاب گزينه برتر مستلزم بررسي همه جانبه شرايط پروژه و درنظر گرفتن تمام پارامترهاي موثر دراين زمينه مي باشد اين پارامترها را مي توان در دو دسته كلي شامل پارامترهاي حين اجرا درزمان ساخت مسير مترو و حين بهره برداري بررسي نمود. دراين مقاله به معرفي اين پارامترها پرداخته شده و به عنوان ماطلعه موردي پارامترهاي بررسي شده جهت مقايسه دو گزينه تونلي تكي يك تونل با قطر حدود 9 متر و دوقلو دو تونل موازي با قطرهاي حدود 6/5 متر در طراحي انجام شده براي پروژه خطA متروي قم و نتيجه آن كه انتخابتونل تكي براي اين پروژه مي باشد ارائه شده است.
كلمات كليدي:
تونل تكي، تونل دوقلو، مترو، ساخت ، بهره برداري
نهمين همايش ملي تونل - 1390
نويسندگان:
[ روح اله جاودان ] - كارشناس ارشد مهندسيمعدن
[ شكراله زارع ] - استاديار دانشگاه صنعتي شاهرود
[ اسماعيل فصيحي ] - كارشناسي ارشد مهندسي معدن
برای دانلود رایگان مقاله به ادامه مطلب بروید
:: موضوعات مرتبط:
دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) ,
مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی ,
,
:: برچسبها:
دانلود ,
مقاله ,
رایگان ,
تونل تكي ,
تونل دوقلو ,
مترو ,
ساخت ,
بهره برداري ,
:: بازدید از این مطلب : 6206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0