پس از انتخاب کلید عضویت در انتهای صفحه جدیدی که باز خواهد شد، اطلاعات خود را تکمیل و عضویت خود را تایید نمایید
درباره وب سايت
مرجع آموزش زمین شناسی، سنجش از دور، معدن و عمران
جامع ترین و معتبرترین آموزش برای نرم افزار های زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئومکانیک (مکانیک سنگ و ژئوتکنیک)، عمران (خاک و پی)
............................................
رزومه مدرسان:دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رشته های مهندسی معدن و عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) تهران
جهت آموزش حضوری و غیر حضوری (آنلاین و تهیه فیلم آموزشی) نرم افزار ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید............................................
09157330367-09381295869 اسمعیلی-مدیریت وبسایت........ ................................................ در صورتی که موفق نشدید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید از طربق ایمیل زیر نیز می توانید در خواست خودتان را مطرح نمایید.......................................
raminesmaeili68@gmail.com
...................این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد. همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
بررسي اثر شكل مقطع تونل بر ميزان نشست سطح زمين (مطالعه موردي تونل مترو اصفهان)
خلاصه تونلهاي حمل و نقل زيرزميني، ضمن كاهش بار ترافيكي شهرها، نقش تعيين كنندهاي در تسريع و تسهيل حمل و نقل درون شهري بر عهدهدارند. به علت حساسيت فوقالعاده اين سازهها، انتخاب نوع مناسب و مدلسازي و طراحي آنها از اهميت بسزايي برخوردار است. از جمله مواردبسيار مهم در احداث تونل متروها، انتخاب شكل دهانه مناسب براي تونل است، به گونهاي كه بتواند مقاومت كافي را در برابر تنشهاي واردهاز خود نشان داده و تغييرمكانها و كرنش برشي مجاز را پاسخگو باشد. براي اين منظور، ميتوان از روشهاي تجربي و نيز مدلسازي نرمافزارهايالمان محدود و يا تفاضل محدود جهت تحليل و طراحي تونلها و سيستمهاي نگهدارنده استفاده نمود. هدف اصلي در اين پژوهش بررسي تأثيرجهت مدلسازي تونل (مطالعه موردي: تونل FLAC2D هندسه تونل بر اندازه نشست سطح زمين است. در اين راستا از نرمافزار تفاضل محدودمترو اصفهان) استفاد شده است. در اين مقاله، در ابتدا به مدلسازي تونل مترو اصفهان پرداخته شده است. سپس جهت اعتبار بخشي به نتايج، نشستبه دست آمده از نرمافزار در اثر احداث تونل در سه نقطه در بالاي تونل جنوبي با نتايج ابزار دقيق مقايسه شده و پس از صحت سنجي نتايج، اثردايرهاي، نعل اسبي و دوقوسي شكل بودن مقطع تونل مورد بررسي قرار گرفته است. با توجه به نتايج به دست آمده مشاهده شد كه، حداكثر نشستدر حالت تونل نعلي شكل و حداقل نشست در حالت تونل دوقوسي ايجاد ميشود.
كلمات كليدي:
نشست . تونل، شكل مقطع . ابزاردقيق
نویسندگان :
محمد اميري ، سعيد رجبي ، مهديه دارابي
پنجمین همایش بین المللی مهندسی ژئوتکنیک و مکانیک خاک (1395)
بلافاصله پس از پرداخت هزینه لینک دانلود توسط سیستم فعال و در اختیار شما قرار می گیرد و یک کد رهگیری جهت پیگیری احتمالی درخواست، به شما داده می شود. همچنین بعد از چند ثانیه به صفحه مورد نظر جهت دریافت مقاله انتقال داده خواهید شد.
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.